Ga naar de hoofdinhoud
Home Wat is het persoonlijke voorstel voor je uitvaartverzekering
Lachende jonge vrouw achter laptop

Wat is het persoonlijke voorstel voor je uitvaartverzekering?

Met het persoonlijke voorstel check je of jouw uitvaartverzekering nog past bij je huidige situatie. Net als andere kosten, veranderen ook de kosten voor een uitvaart. Wij vinden het belangrijk om je daarvan op de hoogte te houden. Past jouw verzekering nog wel bij je huidige situatie? Om dat te checken, ontvang je af en toe een persoonlijk voorstel van ons. Je ziet dan wat de gemiddelde uitvaartkosten op dat moment in jouw gemeente zijn en hoe je bent verzekerd. Zo kun je eenvoudig zien of je op basis hiervan voldoende bent verzekerd. We werken eraan om het persoonlijke voorstel voor je klaar te zetten in jouw a.s.r. account.

In het persoonlijke voorstel vergelijken we de huidige kosten van een standaard uitvaart met het verzekerde bedrag van jou en eventuele medeverzekerden. Zo kom je te weten of je nog voldoende bent verzekerd op basis van de gemiddelde uitvaartkosten in jouw gemeente.  Ben je onvoldoende verzekerd? Dan doen wij een voorstel om bij te verzekeren. Wij geven direct aan wat de eventuele extra maandpremie wordt als je akkoord gaat met het voorstel. Zo komen je nabestaanden niet voor verrassingen te staan.

Het persoonlijke voorstel
Hoe is het persoonlijke voorstel opgebouwd?

In het persoonlijke voorstel gaan we in op twee uitvaartopties: begraven en cremeren. De graf- en crematiekosten zelf zijn per gemeente verschillend en op deze kosten hebben wij als uitvaartverzekeraar geen invloed. Als jouw woonplaats bij ons bekend is, rekenen wij met de kosten van de gemeente waar je woont.

Persoonlijk voorstel: begraven

Bij begraven houden we rekening met basiskosten, een grafsteen, grafkosten en eenvoudige bloemen. We rekenen met een rouwdienst in een rouwcentrum, één volgauto, koffie en cake voor vijftig personen. Voor evenveel personen rouwbrieven en dankbetuigingen. We nemen de kosten voor een standaard kist en een advertentie in een regionale krant mee in het voorstel.

Persoonlijk voorstel: cremeren

Bij cremeren houden we rekening met basiskosten, crematiekosten, een eenvoudige urn en bloemen. We rekenen met een rouwdienst in een rouwcentrum, één volgauto, koffie en cake voor vijftig personen. Voor evenveel personen rouwbrieven en dankbetuigingen. We nemen hier ook de kosten voor een standaard kist en een advertentie in een regionale krant mee in het voorstel.

Persoonlijk advies van a.s.r.

Twijfel je of jouw verzekering nog past bij je huidige situatie en wensen? De beste manier om dat te ontdekken, is je uitvaartwensen in kaart te brengen. Onze adviseurs helpen je hier graag bij. Maak hier een afspraak met één van onze adviseurs. Je kunt kiezen uit drie verschillende manieren om advies te krijgen: via de telefoon of webcam, er komt een adviseur bij je aan huis, of via een onafhankelijke verzekeringsadviseur. Kies de optie die het beste bij jou past.

De bedragen in het persoonlijke voorstel zijn gemiddelde kosten en gebaseerd op de kosten voor een begrafenis of crematie in jouw gemeente. We vergelijken deze met jouw verzekerde bedrag. Als er geen woonplaats bekend is, rekenen we met gemiddelde kosten in Nederland. Wij houden hierbij geen rekening met spaargeld, je financiële situatie of je persoonlijke uitvaartwensen. Als je akkoord bent met het voorstel, geef je dit eenvoudig aan. Wij zorgen ervoor dat je verzekering dan naar jouw wens aangepast wordt.


Meer verhalen over Uitvaart

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }